maanantai 12. kesäkuuta 2017

GREAT OCEAN ROAD DAY 2

Reissumme kakkospäivä starttasi hieman tahmeasti. Motelli huoneemme oli aivan jäätävän kylmä!
Lämmittimen kovaäänistä hurinaa sitten kuuntelimme tovin peiton alla ennen kuin uskaltauduimme nousta ylös. Jostain syystä sähköä ei saanut pistorasioista ja aamukahvikin näin ollen jäi saamatta. Lapsellakin oli tietysti pieni aamukiukku.

Noh haasteista selvittiin ja päästiin starttaamaan hyvissä ajoin. Aamu näytti puoli pilviseltä, toivotaan vaan ettei päivä muutu kovin sateiseksi. Nähtävää oli tälle päivälle paljon ja aurinko laskee jo 18 aikaan, joten suht hyvää tahtia sai koko päivän pitää yllä.

Ensimmäinen kohteemme oli lähellä motelliamme Warrnamboolissa Logans beach whale watching lookout, jos vaikka saataisiin bongattua vierailemassa oleva valas...tai pyrstö.

No valaita ei ikävä kyllä löytynyt, mutta aivan uskomaton ranta tuo Logans beach kyllä on!

Warranbool Logans beach

Välittömässä rannan läheisyydessä maisemat muuttuivatkin ihan toisenlaisiksi.
Lehmät tai Niinalaisittain Moowsit laiduntavat niityillä, rinteissä...Välillä jyrkissäkin. Meidän reitin varrella näkyi PALJON näitä niittyjä ja rinteisiä niittyjä siis jopa TODELLA jyrkkiä...Eipä Moowseja näyttänyt paljon haittaavan.

Warrnambool

ihana Annikki <3

Warrnamboolista matka jatkui Port Campbelliin ja Prince Towniin 12 Apostolia ihmettelemään ja voi kyllä olivatkin maisemat ihmeelliset!
Kyllä ihmettelin ja räpsin tuolta yli 60 kuvaa...

Port Campbell

Princetown
JAIKS!
12 Apostoles

Apostolien jälkeen jatkettiin matkaa Cape Otway Lightstationille, missä Australian tärkein majakka sijaitsee. Majakka on avattu v. 1848 ja sen historiaa voi käydä lukemassa esimerkiksi täältä.

Cape Otway lightstation
 Cape Otway lighthouse
View from Cape Otway lighthouse

Matka jatkui Apollo bayn kautta Kennett Riverille.

Apollo bayssa ei ollut paljonkaan aikaa tuhlata, koska tässä vaiheessa huomasimme jo juoksevamme kilpaa auringonlaskun kanssa. Sen verran kuitenkin Apollo Bayssa tuhlasimme aikaa, että kipusimme ylös (okei ajoimme ja loppumatkan kävelimme) Marriners lookoutille, mistä olikin aika mahtavat näkymät yli Apollo bayn!

Apollo Bay
Marriners lookout

Seuraava kohde oli Kennet river ja tuolla asustelevat koalat!!! <3

Pääsimme kätevästi ajamaan...matelemaan metsän keskellä menevää soratietä pitkin
Mies ajeli hiljalleen eteenpäin ja minä bongailin koalia.
3 me lopulta löysimme, koska alati hämärtyvä päivä pakotti tekemään tämän reissun suht nopesti...Piti vielä lorneen keritä ja siellä lähinnä lukuisia vesiputouksia katselemaan

bongaa kuvasta koala

Valo se jatkoi vähenemistään, kun yritimme kiirehtiä reissun viimeiselle etapille Lorneen.
Matkaa oli kuitenkin sen verran, ettemme kerinneet ennen pimeää. Kävimme kuitenkin katsomassa Erskine fallsia hämärässä. Kuvaa tuosta ei kuitenkaan pystynyt ottamaan piemeyden vuoksi. Tuolta Eskine falsseilta olisi ilmeisesti jatkunut polku jonnekkin muuallekkin, mutta pimeässä metsässä ei hirveästi tee mieli tarpoa. Tämän lisäksi satoi vettä.
Harmi, että tuo viimeinen etappi jäi kunnolla näkemättä, mutta onneksi nähtiin paljon upeita paikkoja päivän aikana!

Kaikenkaikkiaan aivan ihana reissu ja maisemat tuon reitin varrella olivat aivan uskomattomia!!! Välillä oli pitkiä pätkiä pelkkiä peltoja, välillä ajelimme puiden reunustamaa mutkittelevaa tietä jossain metsän keskellä. Metsiä oli erilaisella puustolla. Ihanan vehreää ja toisaalta aivan kuollutta metsää. Välillä mutkittelimme rinteitä erittäin ylös ja toisaalta taas laskimme alas merenpinnan tasolle melkein(korvat jatkuvasti lukossa).

Valaistusta teiden varsillahan ei täällä harrasteta ollenkaan ja aika jänniä paikkoja ajella pimeässä jonkun metsän keskellä, kun koskaan ei tiedä mitä seuraavan mutkan takana on vastassa.

Luonto on NIIIIIIIN USKOMATTOMAN kaunis, etten olisi voinut moista kuvitellakkaan kohtaavani missään!

Vihreäkin tuntuu todella olevan vihreämpää maapallon toisella puolella. Kuin joku olisi käynyt vähän kyllästämässä tuota väriä.

Great Ocean road kannattaa ehdottomasti kokea mikäli näillä nurkilla liikkuu!!! Ja aikaa kannattaa varata ehdottomasti enemmän kuin tuo 2 päivää mitä olimme. Nähtävää olisi niin paljon tarjolla!!!

Ajattelin tuossa aiemmin, ettei tämä maa ole ihan mieleiseni ja tämä kertakäynti täällä riitti, kiitos!
Mutta kuinka vähämpä tiesin. Kaupungissa oleminen ja asuminen ei tuo esille tämän maan todellista rikkautta millään lailla, eli luontoa. Täällä kaupungissa kaikki on vähän kuivakkaa ja jopa harmahtavaa, kun taas maaseutu on todella rikasta ja eloisaa.

Tänne on tultava ehdottomasti takaisin jonkinmoisen roadtripin muodossa
I'M IN LOVE <3

1. Vastaukset
    1. Voi tässä on vain pieni otanta tuolta reissulta. Maisemat olivat TODELLAKIN UPEAT!!!